Jag känner mig lite kluven just nu. För samtidigt som jag är en vinterhatare av stora mått så är jag faktiskt ganska bekväm och nöjd med det väder som pågår just nu. (Fasiken, vilken lysande språkbehandlare jag är!)

Visserligen säger termometern att det är apkallt ute, runt 9 minus* har det varit de senaste morgnarna när jag har kollat efter, men det känns inte särskilt kallt. Dessutom tycker jag att det är rätt trevligt att faktiskt ha användning för några av mina sjuttielva halsdukar, inte bara som pynt. Och mössa ser man ju alltid rar ut i…

Men snön då, Barbafjant, du hatar väl snö? Ja. Egentligen gör jag ju det. Men nu är det inte mer än några centimeter som ligger, och då ser det ju faktiskt riktigt trevligt ut. Och eftersom det är såpass kallt så smälter aldrig eländet till, vilket innebär att de av mig så hatade isbanorna aldrig hinner bildas. Usch och fy för is under pudersnö!

Jag skulle mycket hellre se att det var 27 grader varmt och strålande sol ute. Men när det nu ändå råkar vara som det är så är jag faktiskt rätt nöjd.


* Nån vill säkert invända här att det inte alls är särskilt apkallt med -9 grader. Näe, det är det ju inte om man jämför med hur kallt det faktiskt kan vara. Men om man jämför med t.ex förra vintern så är det apkallt.

