Det händer grejer!

En del av det som händer har jag kommit underfund med idag, så det dröjer nog ett tag tills det kommer ut här. Om det någonsin gör det. Det är ju ibland så att man kommer på någon bra idé. Och när man pratar med sina vänner om det tycker även de att det låter klokt. Men när det väl kommer till kritan är man alldeles för feg för att genomföra det tänkta. Vi får väl se hur det blir.


En annan sak är väl hög tid att berätta även här i bloggen!

Det är nämligen så att det är en ny barbafigur på intågande! Närmare bestämt en Barbarolf, som för tillfället är lite blyg, och därför har bestämt sig för att husera i min mage tills vidare. Förhoppningsvis har denna blyghet gått över till den 30 maj nästa år – det är nämligen då Barbarolf beräknas ploppa ut! (Jag lever fortfarande i förnekelse inför det faktum att det där med ”plopp” bara hör till filmens värld!)

Det där med Barbarolf är ju något som kan tyckas märkligt, men som så ofta annars i min värld så är det inte alls det!

En gång i tiden* skulle jag inte få några barn alls – jag var fullständigt övertygad om det, det var bara inte min grej! Men om jag mot förmodan skulle råka få några kids så skulle jag ha fem, och alla skulle heta Rolf! (Ja, oavsett kön!)

Så på något vis föll det sig rätt naturligt att kalla filuren i magen för Rolf. Andra säger ju ”Klimpen” och ”Bönan” och ”Grynet” och jag vet inte vad, så varför inte Rolf?! Och eftersom vi är barbafigurer, herr Tönt och jag, så blev det rätt naturligt: Barbarolf.

Självklart har Barbarolf fått en egen blogg. Egentligen inte så spännande tror jag, mest för mig, så att jag kommer ihåg någonting från denna tid! http://barbarolf.blogspot.com/


* Från att jag själv var barn tills för nåt år sen ville jag verkligen inte ha kids. Men nånting hände och mitt hjärta blev lite mjukare… Jag har dock inte börjat tycka att barn på stan är söta än. Och jag tycker det är aptrist med skrattande bebisar på AFV.

