Jag borde ju ha kunnat räkna ut med arslet att det inte var någon bra idé att gå med i en filmklubb, men jag ville ju så gärna få en stooor hög med filmer på en gång! Dessutom överslagsräknade jag lite på det, och kom fram till att hutlöst skulle det nog inte bli. Sisådär en 90 spänn per film tror jag att det skulle bli, och det är ju inte alltför farligt för helt nya kvalitetsfilmer.

Men.

Förra månaden glömde jag att avbeställa – och fick hem nån skitfilm som jag aldrig ens hört talas om, troligtvis nånting som aldrig ens kom ut på bio!

(Varför skickar de ut sån skit?! Om ”filmklubben” istället skickade ut bra filmer när folk glömde avbeställa månadsfilmen skulle de kanske behålla sina kunder lite längre. Eller?

Jag menar, några av de titlar jag beställde var Parfymen, La Vie En Rose och Magnolia. Tyder det på något som helst vis på att jag uppskattar amerikanska romantiska komedier?!)

Idag kom droppen. Den droppe som har fått mig att vilja gå ur det här eländet snabbare än snabbt!

Jag fick ett kravbrev.

Från posten.

Eftersom jag inte hade frankerat mitt avbeställningskort!!

Vilket jävla företag i världen låter kunden betala för att beställa / avbeställa?

(Tydligen gör Home Enter det! Akta er för dem!)

