Ungefär fram tills nu har min panik mestadels gällt mina studier och mitt pluggande, men mycket tack vare lite information som jag jag fick på dagens seminarium känner jag en (tillfällig) lättnad och kan istället koncentrera mig på lite hushållspanik!

Nämligen kommer min mamsing-tramsing på besök i helgen och jag hade – fram tills igår – fått för mig att mitt och Töntis hem endast tillfälligtvis skulle gästas av henne, och att hon resten av tiden skulle hänga hemma hos sin bror, a.k.a Morbror Lännart. Men ack! vad jag bedrog mig!

Att ha en övernattande gäst (särskilt om denna övernattande gäst råkar vara en mamma) gör att det på något vis känns som att det där med ett oklanderligt hem är väldans mycket viktigare än om gästen inte alls ska övernatta, utan kanske bara käka en middag med eventuell efterföljande avec.

Alltså borde jag nu se till att knalla hemåt och bringa lite reda i röran som hemmet utgörs av. Tur i oturen så består sisådär 85% av röran i köket av pappersinsamlingsskräp och en nästan lika stor del av sovrumsröran består av (mina) kläder som är utspridda på och runt en stol. Det är med andra ord ganska lättstädat.

Disken funderar jag på att spara tills Töntis kommer hem. Han kommer antagligen få äta upp sitt uttalande ”Jag tycker faktiskt om att diska” i all evinnerlighet. Amen.

