Förresten: jag är inte bara ledsen och deprimerad just nu, även om mina blogginlägg har tenderat att vara det. Visserligen är jag mestadels ledsen och deprimerad, men jag har lyckats hitta en och annan ljuspunkt idag. Det känns skönt faktiskt. Ju längre ner jag drar mig själv, desto sämre mår jag. (Inget unikt för mig, antar jag.)

Idag lyckades jag inte bara ta mig ur sängen – vilket är en enorm bedrift bara det! – jag tog mig även till Akademibokhandeln, där jag inhandlade en relativt tråkig bok till ett alltför högt pris. Därefter gick jag till universitetsbiblioteket där jag satte mig ner och läste i den relativt tråkiga boken till det alltför höga priset.

Jag skulle kunna göra som jag alltid gör. Invända mot att det ligger något duktigt i detta, och istället säga att jag är en dålig dålig dålig människa som inte kom iväg förrän på sena eftermiddagen. Att jag är misslyckad och borde skjutas eftersom jag inte beställde boken från internet för flera veckor sedan, till ett pris som är nästan hundra kronor lägre än det jag betalade idag. Att jag är en usel och värdelös student som inte har läst mer än två kapitel innan jag ger upp och tar rast.

Men idag ska jag fan försöka låta bli att säga så till mig själv. Istället ska jag försöka beundra det faktum att jag faktiskt inte legat i sängen och hatat mig själv hela dagen. Dunka mig lite i ryggen för att jag har köpt en givande bok som kommer bli en bra grund till den fantastiska uppsats som jag snart ska producera. Samt le lite åt hur mysigt det var att fika med Barbatönt efter en intensiv timmes läsning.

Att fikat dessutom var jättegott gör ju ingenting sämre!

Jag ska verkligen försöka få mig själv att tänka bra idag! Och imorrn. Och dan efter det…

