Idag har jag inte bara en, utan två (2), gånger konstaterat att om man äter för mycket stuvade makaroner är det lätt att bli lite illamående. Först till lunch och sen till middag. Tur att det var gott i alla fall! Det vore ju rackarns synd om man föråt sig på nånting äckligt!

Något annat som man kan bli lite lätt illamående av är mitt operationssår/-ärr. Idag var jag till vårdcentralen och plockade bort stygnen. Och bandaget! Självklart kunde jag inte låta bli att tjuvkika under plåstret som sköterskan satte dit. Blääusch! utbrast jag, en aning chockad när jag insåg att såret faktiskt inte gått ihop helt och hållet än. Eller jo, det är inte öppet ner i själva såret längre. Men kanterna har liksom inte riktigt fastnat i varandra än. Mycket spännande. Och mycket äckligt.

(Jag funderade på att sätta in ett kort här, men för det första skulle det kanske inte uppskattas så fasligt mycket. Och för det andra har jag lyckats slarva bort kabeln som jag använder när jag för över bilder från mobilen till datorn. Tur för alla kackelmagade!)


Nä. Nu ska jag sluta tjata om äckliga saker och gå och pussa lite på Barbatönt. Idag firar vi 20 månader som Barbalöövers!

