Jag känner mig – som vanligt – rätt ofokuserad.

Kategorin för det här inlägget är i alla fall redan spikad. Gnäll-Ella.

Gnäll nr 1: Jag vill bli av med mitt tråkiga bandage! Nu! Det är varmt och kliigt. Jag kan inte tvätta mer än yttersta delen av fingertopparna, vilket gör att jag känner mig rätt sunkig. Ett litet tag var det rätt trevligt att ha bandage. Vem gillar inte när folk tycker synd om en liksom?…

Gnäll nr 2: Förbannade jäkla internetuppkopplingen som jag bara inte fattar hur man får ordning på! Efter att ha lagt ut en dryg tusing på att vara snörlösa i det Barbawikdahlska hemmet verkar det som att absurda mängder snöre trots allt kommer inhandlas och användas för att komma ut på det däringa nätet. Det kunde väl vara trevligt att surfa på grannens nät, om det bara funkade jämt! Halvskoj att bli nedkopplad mitt i en msn-konversation. Eller när man precis ska trycka på ”publicera inlägg”-knappen här på blogger.

Egentligen är jag inte riktigt så gnällig som det kanske verkar här. Idag är jag rätt tillfreds med mig själv och min omgivning egentligen. Men då passar det ju knappast med Gnäll-Ella.

