Man skulle lätt kunna tro att jag idag skulle vara glad som bara attan, med tanke på att internetanslutningen äntligen är igång i Barbahemmet!

Men.

Såklart är det något som krånglar.

Routern närmare bestämt.

För vi skulle ju ha det så lyxigt och fint att båda datorerna skulle kunna stå snällt och stillsamt i arbetsrummet och ta emot signaler från den trådlösa routern som står ute i hallen. Men jag lyckas verkligen inte få igång eländet! Att duddelidutta med datorn när den är kopplad med lina går hur bra som helst, men det däringa trådlösa eländet vägrar funka. Eller. Jag kan i alla fall inte få det att funka.

Konfiguration, liksom! Jag fattar att det ska göras, men verkligen inte hur! Och om jag ringer till glocalnets support så säger de bara att jag måste konfigurera nätverkskortet, och han som sålde nätverkskortet säger att routern måste konfigureras. Är det moment 22 man brukar kalla en sån situation…

Nä. Denna glädjens dag är mest en irritationens och ilskans dag.

