Det blir lite förvirrat när jag inte har internet hemma. Då glömmer jag ju att blogga om spännande saker, som att jag gick tjejmilen i söndags!

Näe, jag har inte blivit riktigt så galen som man kan tro. Min moster ville gärna delta i denna folkfest, som det så käckt kallas, men hade ingen att gå med. (Observera att detta handlar om att och inte att springa. Inte för allas del, men för min!) Så jag och min kusin ställde upp, snälla som vi är.

Vi promenerade hurtigt och raskt och kom i mål efter en timme, trettionio minuter och trettiosex sekunder. Målet var att komma under 1:40, för då blir snitthastigheten raska 1km/10 min, så vi kan väl säga att vi var lagom nöjda…

Om vi var seriösa eller ej kan väl ses som en annan fråga. Jag värmde exempelvis upp med en vinnarkorv och en segercigarett… Man kan ju inte bli för sportig och seriös!

