Som bekant så har jag nyligen flyttat, och då kan det ju vara trevligt med en inflyttningsfest. På grund av att både de nya tapeterna och sofforna har fyra veckors leveranstid har det inte känts särskilt bråttom med den där festen (jag pratar nu om mat- och samtalsfest med familjen, inte hallabaloo med polarna!) men efter diverse påtryckningar börjar jag ana att delar av familjen (läs: mina syskon) är sugna på vin och umgånge, samt andra delar av familjen (läs: min mamma och Töntis föräldrar) är nyfikna på varandra och kanske lite på nya lyan också…

Så. Jag tänkte at jag skulle skicka iväg ett mail till alla inblandade. För om man känner mig så räknar man inte riktigt med att jag ska komma ihåg vilka helger som folk kan och inte kan komma. Men om jag får det nedskrivet så borde det nog gå bra att komma fram till nånting bra.

När jag nu skulle skicka iväg ett käckt massmail insåg jag en sak. Visserligen har jag tänkt på det förut, men nu blev det plötsligt väldigt uppenbart.

Jag har ingen – i n g e n – som helst ordning i min adressbok! Jag har tre adresser till mamman, men vilken är det egentligen som hon brukar kolla? Och jag vet ju att kusinen avslutade ett av sina hotmail-konton eftersom det var så fullt av spam. Men vilket? Så där var det med ungefär alla adresser som jag skulle skicka till.

Efter en del sms’ande tror jag att jag har fått ordning på det hela. Jag hoppas i alla fall det.

