Först trodde jag att jag tyckte att det skulle bli lite jobbigt att vara utan internet i fyra veckor.

Nu känner jag snarare att det är lite jobbigt att hälsa på hos mamman och hennes uppkopplade dator.

Jag har glömt bort hur man gör när man skriver!

(När jag tänkte vara lite ambitiös innan terminsstarten insåg jag att jag även har glömt bort hur man gör när man läser!)

Andra saker som jag verkar ha glömt bort på sistone är: Hur man borstar håret. Hur man tvättar håret. Hur man äter något annat än 70 smörgåsar och sköljer ner med Pro Viva Mango till frukost. Hur man borstar tänderna innan eftermiddagen.

Det är nog tur att min sommarledighet inte är längre än en och en halv vecka. Annars skulle jag troligtvis sluta som ett synnerligen rufsigt troll med svullen brödmage och dålig andedräkt.

(Att jag redan stämmer in ypperligt på ovanstående beskrivning tänker jag inte låtsas om. Istället visslar jag charmigt och tittar upp i taket lite snett.)

