Det lär visst finnas många vägar till att finna lycka. (Observera att jag skriver lycka och inte lyckan. Det är väl ändå en viss skillnad?)

Ikväll – en kväll som jag har spenderat i Limpan City, närmare bestämt på det f.d stamstället Platen’s – gick vägen till min lycka definitivt genom magen!

En kebabtallrik. Med ris. (Det är mycket godare att micra dagen efter, om man inte orkar äta upp allt, vilket jag aldrig gör.) Och extra mycket rosa sås. (Fattar inte varför inte kebabställena i resten av Sverige härmar den!!!)

Det var precis vad jag behövde!

Att kvällen dessutom spenderades tillsammans med Barbafarfar gjorde inte det hela sämre!

Värt att nämnas är även att jag åkte taxi hem till mamman. En promenad som tar cirka sju minuter från torget. Det var bara det att det stod värsta snuskgubben där. Han var så obehaglig att till och med jag, som aldrig förr har varit skrajsen, inte vågade lämna platsen ensam till fots.

Men förutom snuskgubben har kvällen varit förträfflig.



Liiiimpan i mitt hjääääärtaaa….

