…får man äta limpa!

Ett trevligt talesätt som jag lärde mig när jag jobbade på bageri! Några år senare, när jag insåg att pansjosar kallar typ kanelbullar och sånt för bröd, förstod jag vad det betydde…

Nåja. Hur som helst.

Mitt sociala liv är ganska knapert så här på sommaren, när mina studentvänner har lämnat staden.

Då kan även en enkel sak, som att exempelvis inviga morbor och mosters nya spis, ses som en liten happening.

Alltså satte jag mig på bussen, till Förorten i närheten av min förort, för att med pompa och ståt inviga den nya vitvaran! Den tillagade både kyckling, potatis och en stor hög med grönsaker till högsta belåtenhet för alla inblandade. (Dvs mig, min morbor och hans fru…)

Dock kunde den inte fixa vin, så det tappades upp i rikliga mängder ur en bag-in-box. Något som kändes både bra och positivt ända fram tills jag kom hem och insåg att jag måste gå upp om sex timmar för att hinna med bussen till jobbet.

Nåja. Jag ska ju bara jobba elva och en halv timme. Och sen gå på kalas igen.

Puh.

Kanske bäst att gå och lägga sig?

Ja.

