Imorse – dvs för en timme sen ungefär – vaknade jag mycket lycklig!

Nämligen har jag inte vaknat en enda gång på hela natten, utan glatt snarkat mig igenom den från midnatt till sju. Det låter kanske inte så märkvärdigt, men med tanke på att jag inte har sovit en hel natt på nån vecka så kändes det väldigt bra.

Och hur vaknade jag då? Om inte av nån bra låt på radion. Jag har inte en aning om vilken låt det var, trots allt var jag mer död än levande just då, men jag vet att jag tänkte nånting glatt när jag hörde den!

För övrigt är radio ett väldigt trevligt sätt att vakna på. Jag ställer in stereon, så att den går igång på väldigt låg volym fem, tio minuter innan klockan ringer. Då hinner jag börja glida ur komatillståndet innan chocksignalerna från mobilen går igång…

Det enda jag känner mig gnällig över denna morgon är att halsontet fortfarande är kvar. Börjar bli lite tröttsamt, med tanke på att det har följt mig troget i snart fyra veckor. Igår pillade jag bort en massa vitt gojs från halsmandlarna, så helt sund kan jag ju inte vara. (Man blir lätt lite hypokondrisk när två av ens favoritbloggare (jag har inga riktiga vänner…) skriver om sina hemska hals- (och kropps- och själs-) åkommor!) Tyvärr har jag inte råd att gå till farbror doktorn förrän om två veckor, och då har jag bestämt att jag ska vara frisk!

Nu är gröten uppäten (och inte nerdrälld bland tangenterna…) och duschen ropar på mig. Får hoppas att resten av dagen bir lika bra som dess början.

