Äntligen har jag fått tag på farbror doktorn. Som jag för övrigt gett smeknamnet Krusty the Clown, efter clownen i Simpson’s som har nästan samma namn som min läkare…

Anledningen till att jag ska dit är min handled, som gett mig besvär av och till i typ fem år. Eller om det är sex. Kommer inte ens ihåg längre. Hur som helst så börjar det bli dags att göra nånting åt den!

För övrigt är det apvarmt.

Utomhus visar min termometer just nu 32.9 grader. Inne i min gigantiska lägenhet är det 27.5. Tyckte att jag kände mig onormalt varm, visserligen är det värsta värmeböljan, men ändå. Tog tempen, och visst. Jag har feber. Och ont i halsen. Igen.

Skoj sommar liksom.

Men men, det är för sent att ringa jobbet för att säga att jag inte kommer i eftermiddag.

Det kommer nog gå bra. Två panodil. Tusen liter vatten.

Och en glass på stan med Barbatönt.

