Tyckte att det skulle bli lite skönt med sovmorgon idag. Börjar ju faktiskt inte jobba förrän klockan ett.

Men nähe då!

Jag har istället fått för mig att jag ska vara duktig och ringa en massa viktiga samtal. Tre stycken närmare bestämt. Så här bra har det gått:

Samtal nummer 1: ringer till min läkare för att gnälla om min handled. Den har börjat göra mer och mer ont. Även om jag har den helt stilla så gör det ont. Så nu tänkte jag inleda operation tigga till sig operation. För jag vill bli av med mitt jäkla ganglion – NU! Svårt bara när läkaraset är på semester och återkommer på onsdag…

Det samtalet gick alltså inte så bra.

Samtal nummer 2: ringer till hyresvärden för att gnälla på *att fläkten låter jättekonstigt *att hallampan inte fungerar *att ringklockan på dörren har ramlat av. Efter att ha stått i telefonkö drygt tjugo minuter fick jag veta att jag ringt till fel person. Har fortfarande inte kommit fram på det rätta numret.

Samtal nummer 3: ringer till chefen för att få ett arbetsgivarintyg, så att jag kan behålla mina slantar från alfa-kassan. Kommer så klart fram till fel person, som hänvisar till någon annan. Som faktiskt är rätt person att prata med!! Så nu kommer jag få mitt viktiga papper inom någon dag, beroende på postgången.

När vi precis ska lägga på inser jag att det inte alls är intyg från min nuvarande arbetsgivare som alfa-kassan vill ha. Det är papper från förra sommaren. Precis såna papper som ligger i min pärm med viktiga papper…

Well well, kan ju va bra att ha papper på att man jobbar…

Nu ska jag fortsätta ringa till den där snubben som förhoppningsvis kan fixa sakerna i min lägenhet.

