För ovanlighetens skull tänkte jag slå till med en lista… Känner mig lite lagom oinspirerad när jag springer fram och tillbaka mellan tvättstugan och lägenheten…

Första bästa kompis: Camilla, som helt enkelt kom fram till mig när jag var ny på lekplatsen och frågade ”hej, vad heter du?”.
Första bil: Har inte ens körkort!
Första kärlek: Rickard, vars mamma var min dagmamma. Vi skulle bo i ”Kulan” i Norrköping hade jag bestämt. (Det är alltså SMHI’s väderobservatorium. Lite svårt att bo där…)
Första husdjur: Undulaten Alfons
Första semester: Tja, första gången utomlands var på Cypern 1986

Första jobb: På Café Siesta november 1999-augusti 2001,
Första köpta skiva: Scorpions – Wind of Change (vinyl såklart, så gammal är jag!)

Första piercing: Gjorde jag själv hemma i badrummet. Året var 1995. Ringen hamnade i näsan och sitter där än.
Första konsert: Guns n’ Roses, tror det var 1992

Senaste alkoholdrycken: Två öl i tisdags. Oj va de satte sig fint!
Senaste bilfärd: Kommer inte ens ihåg, men det måste varit i Linköping för några veckor sen!
Senaste filmen du såg: Nån skit på TV igår. (Och jag vägrar erkänna att jag skrattade hysteriskt!!!)
Senaste ringda telefonsamtal: Till min chef, som inte svarade.

Senaste bubbelbadet: Oj! Ingen aning!
Senaste spelade cd: Kjell Höglunds Glöd, bränd från farfar
Senaste kyss: Hångel på torget efter ölen i tisdags

Senaste gången du grät: Igår kväll.
Senaste måltiden: Omogna äckelvindruvor

Har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar?
Nej
Blivit arresterad? Konstigt nog inte
Blivit kär vid första ögonkastet? Nej
Varit på tv? Jepp, syntes i rutan några sekunder i våras. Och så filmade lokal-tv en konsert med kören när jag var liten.
Fått ditt hjärta krossat? Man krossar inte sten så lätt.
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Näe, jag är snål med mina fina ord.
Busringt till nån? He he. Vem har inte det.

2. Glasögon
3. Räknas hårsnodd?
4. Sen var det inte så mycket mer…
5…håller ju på att tvätta
6…och då har man inte så mycket…
7…att ta på sig!
2. Lagt in tvätt i maskinen
3. Pratat med Barbafarfar i telefon
4. Rökt en halv cigarett
5. Smakat en ny yoghurt (som var god)
6. Flätat håret

Sju saker du har på dig:
1. En klänning

Sex saker du gjort idag:
1. Somnat om

Fem favoritsaker (ingen speciell ordning):
1. Glasögonen (kanske inte alltid älskar dem, men hjälp vad handikappad jag skulle vara utan!!)
2. Virknålen som jag petar naglarna med (de är alltid äckliga eftersom jag kliar mig så mycket)
3. Datorn – hur skulle jag klara mig utan den?!

4. Sängen. Jag lever nästan hela mitt liv i den. Typ sover, slappar, äter, läser, pluggar, snuskar och vad mer man nu kan göra där! Jag har faktiskt ingen soffa, då blir det lätt så!
5. Mobilen. Visst, den är rätt ful, men den har klocka och spel. Man kan sms’a. Man kan ta (dåliga) kort. Och så kan man ringa med den också;-)

Fyra personer du kan berätta allt för (utan inbördes ordning):
1. Barbafarfar
2. Barbatönt

3. Papi Raula
4. Dagboken
Tre val:
Svart eller vit? Svart
Sommar eller vinter? Sommar!!!

Choklad eller chips? Schweizernöt!!!
Bengt. Inga mer kommentarer. (Farfar, du fattar.)

Två saker att göra innan du dör:
1. Leva
2. Älska

En sak du ångrar:

