Jag är nu mitt inne i tidigare nämnda jobbperiod, så det blir inte mycket skrivande.

Det blir inte mycket alls som händer faktiskt.

Eller jo. Töntis är hemma igen. Så lite pussande har det allt blivit! Rätt mycket pussande om jag ska va ärlig…

Känner ingen inspiration alls. Och vad brukar hända då?

En lista så klart!

På den tiden jag hade hemsida så var det väldigt trendigt att ha en 100-lista på hemsidan. Dvs hundra fakta om sig själv. Jag är ju alltid lite coolare än alla andra, så jag hade en 97-lista istället… Tror inte jag orkar skriva så långt. (Eller att nån orkar läsa det.) Men 47 orkar jag allt plita ner!

  1. Mina initialer bildar AME, så om jag nån gång byter efternamn bör det va till ett som börjar med N…
  2. Mina favoritfärger är svart, rosa, röd och rumpnisse-tröje-grön
  3. Den färg jag tycker sämst om är gul
  4. Mina tapeter är gula…
  5. Jag älskar örhängen, särskilt stora dinglande med en massa glitter och krafs
  6. För tillfället har jag ingen fungerande bärbar musikspelare (cd-, minidisc-eller mp3-spelare alltså)
  7. Jag äter havregrynsgröt med linfrön och solrosfrön i nästan varje morgon
  8. Jag tycker faktiskt att det är gott
  9. Jag har lagat cirka tusen hål i mina tänder
  10. Och apropå det så är mitt favoritgodis salta balkar…
  11. Jag är allergisk mot fisk, vilket många tror att jag bara säger för att slippa äta det
  12. Däremot tål jag skaldjur, som jag tycker är apgott!
  13. En gång kom jag tvåa i en kräftätartävling. (Vi var två tävlande. Den som vann åt 32 kräftor, jag 31.)
  14. Jag fyllde 18 fredagen den trettonde
  15. Min ringsignal på mobilen är ”Hur gick det till när farfar var ung?”
  16. Jag tycker i hemlighet att det är rätt coolt med dragspel
  17. Jag har väldigt svårt för munspel, utan att egentligen veta varför
  18. Jag kommer från samma stad som Lasse Winnerbäck och Tage Danielsson. Två rödhåriga och rätt coola killar.
  19. Jag har varit vitblond, vitochgulblond, nästan-normalblond, mörkblond, ljusbrun, brun-med-röda-slingor, mörkbrun, svart, blåsvart, lilasvart, svart-med-lila-slingor, svart-med-röda-slingor, röd-med-svarta-slingor, röd-med-blåa-slingor, rosa-med-blåa-slingor, ljusröd-typ-morot, apelsin-orange, mörkröd, tomteröd, gult-och-rosa-och-orange-som-en-isglass, vit-och-aubergine-färgad. Bland annat. Jag tyckte om att byta hårfärg ofta helt enkelt…
  20. Har som mest haft 21 piercingar. (Om öronen räknas.) Nu är jag nere i blygsamma sju
  21. Jag tycker om rökelse
  22. Jag kan säga ”ekorren luktar öl” på fler språk än vad som kan anses normalt
  23. Jag har runt 200 skivor i min samling (brända räknas så klart inte!!)
  24. r.e.m.-skivorna tar upp störst utrymme
  25. Så sent som i år har jag lärt mig att sova utan täcke, dvs med bara påslakan (ditt fel, Barbatönt!)
  26. Jag får halsbränna av lightdrycker
  27. Den film jag sett flest gånger är nog Ronja Rövardotter, eller kanske Sällskapsresan
  28. Om jag hade råd att åka på semester så skulle jag vilja åka till Samos, en skitfin liten grekisk ö
  29. Jag älskar att flyga!
  30. Jag hoppas att nångång få hoppa fallskärm (dock ej under en semesterflygning….)
  31. Jag är inte rädd för nåt, men är inte överdrivet förtjust i att klättra på stegar
  32. Jag är en jävel på att cykla långt – har klarat av tjejvättern fem gånger
  33. Mina tånaglar är nästan alltid målade, just nu är favoritfärgen mörkröd
  34. Jag har två bröder och en syster
  35. Dessutom har jag två styvsystrar
  36. Jag har jobbat på café, som mattant, på bageri, som vårdbiträde och som deputerad på valet
  37. Hösten 2000 bodde jag i Heidelberg, Tyskland, och ”pluggade” tyska
  38. Mitt favoritord på tyska är nog ”Kreuzung” [kråjtsung] med riktigt skorrande rrrrr nere i halsen
  39. Det betyder inget märkvärdigare än korsning, men det låter så coolt!
  40. Jag har bott på tio olika adresser, i tre olika städer och två olika länder
  41. Bäst gillade jag nog lägenheten i Johannelund i Linköping, med lila väggar
  42. Jag är urusel på att hålla ordning omkring mig
  43. Men jag är bra på annat, laga mat till exempel!
  44. Jag är löjligt förtjust i gröna ärter, kan äta en skål rakt upp och ner
  45. Det enda jag inte äter är lever, grönmögelost och grapefrukt – det går bara inte att få ner!
  46. Jag är jättebra på att stava, men även duktig på att slinta på tangentbordet…
  47. Jag tycker om att skriva listor om mig själv!!

Det, mina vänner, var allt ni fick veta om mig just nu! Nu ska jag ge mig iväg till jobbet!

