Happ!

Så var jag ledig då.

Och som vanligt en ledig dag så tänker jag att jag ska göra en massa saker.

Och som vanligt en ledig dag så gör jag inte alls en massa saker…

Hittills har jag: sovit lääänge, ätit frukost, kollat på TV (vad mycket skit som går på förmiddagarna!), pillat med datorn.

Ska ta mig hela vägen till tvättstugan snart. (Den ligger sisådär fem meter från min ytterdörr…) Det kan behövas, och framförallt kommer det snart behövas. Har nämligen fått ett helt underbart schema för den kommande veckan.

Ska jobba: fredag, lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag och torsdag!

Favoritdag är nog söndag när jag jobbar 7-21:30. Visserligen med några timmar ledigt mitt på dan, men vad hjälper det när man bara vill vara ledig?!

På MTV’s Top 10 at ten förut var det nostalgi de Luxe! Dagens tema var nämligen hits of 1999. Mitt sista år på gymnasiet. Ett år då otroligt mycket hände i mitt liv. Och samtidigt ingenting alls. (Just eftersom jag tog studenten och gick omkring och slanade typ ett halvår efter det…)

Härligt att jag fortfarande tycker att Mariah Carey (eller hur det nu stavas) är totalt genomusel och överskattad! Ibland har jag börjat undra om det var nån slags pubertal grej – att hata brudiga sångerskor. Men nej, Heartbreaker är en skitdålig låt och Mariahs whaleande totalt outhärdligt!

Däremot kan till och med hårda cyniska jag medge att J.Lo’s Waiting for tonight inte kändes särskilt usel alla nu när jag hörde den!

Blev lite nyfiken i största allmänhet på mitt 1999 och började bläddra i gamla dagboken.

Tydligen så var jag sur på det årets vinnare i (svenska) melodifestivalen. Men vem 17 var det? Nån som har koll på sånt? (He he, blinkning till Barbadamp…) Jag tyckte så klart att Martin och (Du är så) Yeah yeah, wow wow skulle ha vunnit!

Dagens länk: gamla dagböcker. Kanske bara roliga för mig?

