Nu har en ny lista börjat dyka upp i bloggarna jag läser. Jag vill ju inte vara sämre jag!

Tog mig dessutom friheten att byta ut en punkt (fem saker som finns i min bil) mot en helt egen (fem saker som finns i min hall).

Fem saker jag har i min frys:

  • pingvinformade isbitar
  • hallon
  • våfflor som man tinar i brödrosten
  • kycklingfiléer (finns alltid alltid hemma)
  • haricot verts (gröna bönor alltså)

Fem saker jag har i min garderob:

  • massa trasiga jeans
  • en rosa kjol med rosa tyllunderkjol
  • fem par skor/stövlar som inte används så ofta
  • dammsugaren (jag har ju inget städskåp!)
  • pasta s0m inte har fått plats i skåpen
Fem saker jag har i min handväska

  • plånbok
  • mynt som ligger lösa och skramlar, eftersom plånboken är trasig
  • läppglans brukar oftast ligga i
  • cigaretter
  • kvitton som jag bara tryckt ner
Fem saker som finns i min hall

  • en ickefungerande taklampa
  • fyra väskor och två påsar som står på golvet
  • en turkos sammetskavaj
  • åtta par skor
  • en fin teckning som systerdottern Johanna har gjort

