Det som pågår mest i Barbafjants liv just nu:

Jobb.

Förkylning.

Inte särskilt skojigt nåt av det och som kombination känns det rätt uselt! Om jag åtminstone kunde bli braksjuk så att jag utan dåligt samvete kunde stanna hemma från jobbet!

Men näe, sån ”tur” har jag minsann inte. (Kanske vore mer turligt att va helt frisk?…)

Ont i halsen, svårt att svälja, svidiga ögon, svårt att andas genom näsan. Men mer än så blir det liksom inte. Inget jätteont i halsen, inga knallröda ögon, ingen totalt igendäppt däsa…

Igår var jag ute och cyklade i regnet. Det var nog jättebra för förkylningen. Om inte annat så blev byxorna väldigt tajta. (Och nej, det har ingenting med sjukdom att göra. Bara med regn!)

Jag känner mig rackarns stolt över mig själv som faktiskt äntligen lärt mig hitta till jobbet! Det kanske inte låter så märkvärdigt, men med tanke på mitt ”lokalsinne” så är det faktiskt helt fantastiskt!

En klar fördel med att cykla dit är att det går rätt fort. Särskilt om man – som jag gör nu – bor hos Barbatönt, som bor mycket närmre!

Men. Det är inget roligt att bo i Barbatönts lägenhet när han inte gör det.

Känns så tomt och konstigt. Inte ens Khamil, den röda dinosauren som bor i soffan, är nåt vidare sällskap.

Barbatönt! Kom heeeeeeeeeeeem!!!

