Ibland blir man överraskad av sig själv.

Som nu.

Jag hade apsvårt att somna inatt, så det hann inte bli mer än en och en halv timmes sömn innan det var dags att åka till jobbet. På jobbet var jag från 6:50 – 20:50. Sen var dagen från helvetet äntligen över!

(Att först jobba 7-10 och sen 14-20:30 kallas delad tur, jag skulle vilja påstå att det är otur!)

Lyckades somna nån timme under ledigheten, men kände mig inte överdrivet mycket piggare för det.

Nu däremot känner jag mig överraskande pigg och alert. Det är dock troligen en övergående känsla…

På bussen hem bläddrade jag i en tidning som jag ”lånade med hem” från jobbet, tror att det var Hemmets Journal. Nån tanttidning var det i alla fall!

Hi hi, vad skojiga de är tanterna. Särskilt gillar jag Läsarbörsen, där läsarna efterlyser diverse saker de vill köpa / sälja /byta. Favoriten hittade jag under rubriken Veckans mönster:

Jag söker mönstret ”Min bästa tid är nu” samt en flicka med häst, nr E 3077. Byter också gärna mönster. Mina intressen är hästar, katter, hundar, indianer, ordspråk och välkommen-tavlor.”

Är det bara jag som känner att jag nog inte skulle ha så mycket att prata om med den tanten?

