Känns som att jag vill skriva nåt.

Men jag vet inte riktigt vad.

Har satt igång med sommarjobbandet nu. Igår jobbade jag från 13 till 21:30. Eftersom Karlstadbuss är så generösa med avgångarna kan jag inte åka hemåt förrän strax efter tio, och är alltså hemma nån gång före elva… Helt uppe i varv, lite sådär Hacke Hackspett på julafton-aktig!

Det slutade med att jag somnade vid halv två. Alltid härligt när man ska upp fem…

Överraskande nog satt jag på fem över sex-bussen och såg riktigt pigg ut i morse.

När jag kom hem i eftermiddags var jag däremot långt ifrån pigg!

Och så en reflektion om min arbetsplats:

om man ser att nån är ny och att denna nya gör fel – brukar man inte påpeka det då? Även om man inte är på samma avdelning. Eller låter det som en bättre idé att stirra surt på den som gör fel och därefter tränga sig före?

(Detta apropå att jag för första gången jobbade i matsalen idag. Och gjorde det hemska misstaget att ställa mig i kö på f e l s t ä l l e ! Tänk så hemskt, att jag ställde bredvid och inte framför kassan!)

Vilka miffon det finns! Tur att de inte är på min avdelning!

