Jodå, det blev mer än bara fika igår.

Först fika så klart. Med en trött farfar och en rätt seg Barbafjant också för den delen. Men lite brunbjörnsspaning piggar så klart alltid upp! Även om man inte tänker skjuta…

(Brunbjörn = stilig karl, iaf i min värld. Dvs skäggig och lite lönnfet. Ja, jag vet, jag har konstig smak. Och nej, Barbatönt passar inte riktigt in i bilden. Och jo, jag älskar honom tokmycket ändå! Och saknar honom!)

Sen några timmars ”vila”, vilket i farfars värld innebar en tupplur och i min värld en massa skruvande med saker i mammans lägenhet. Ganska deprimerande när inget av mina projekt gick bra…

På kvällskvisten kändes det som en bra idé att åka hem till farfar och dricka vin!

Inte bara vin, utan Cuba Caramell-drinkar också! Sliskigt och gott, precis som en kärring vill ha sin drink!

Dessutom dansade jag disco i kronologisk ordning, dvs från ettan till sexan. Sen blev det för avancerat. (Jag måste ju även nämna att det fanns två varianter av sexan-discot! Den ena väldigt lik Markoolios dansande.)

Och så får jag inte glömma det gurglande bubblande ljudet.

Vattenpipan.

Först laddad med pistage, och sen en dos med äppeltobak.

Mmmm. Gott!

Om nån timme bär det av mot Stockholm. Ska hälsa på syrran och hennes ungar. Plus kusinen som också bor däruppe nu för tiden.

Ska se till att hitta present till nyblivna sjuåringen först. Och kanske packa innan vi åker…

