Så håller ännu en sommarlovsdag på att ta slut.

Den inleddes med att jag glatt knallade in till stan och utnyttjade ett presentkort på en skönhetssalong, minsann! Hade egentligen tänkt få benen avhårifierade, men plågerskorna med vaxet hade semester, så nu fick det bli plockning och färgning av brynen i stället. Lite spännande att ägna sig åt kvinnlig fåfänga!

Tycker visserligen att jag ser lite konstig ut, men snart kommer jag nog ha vant mig. (Med tanke på att jag är blond från början så är jag inte van att se några ögonbryn ju…)

Sen åkte jag ut till pappa och styvmamma på landet.

Där har jag som vanligt blivit alldeles fullproppad med mat och kakor. Gott, men tur att jag inte lever så jämt. Har liksom inte råd att köpa nya byxor hela tiden…

Pappa har ställt om sina mediciner lite och hade faktiskt en riktigt lång period när han kunde sitta och prata och nästan vara lite som ”på riktigt”. Jättekul att se, även om han till slut blev jättetrött och ganska grinig.

Nu ikväll står ingenting alls på planeringen och det känns rätt skönt. Tror att det får bli en hederlig gammal tv-kväll.

Och så ska jag väl kolla in mitt nya ansikte i spegeln några tusen gånger…

