Host harkel hrrrrm…

Aningens lite risig i halsen idag. Kan väl knappast ha nåt att göra med att jag drog i mig drygt ett paket cig igår? (Annars brukar ett paket kunna räcka några dar…)

Nåja, förutom halsen så mår jag faktiskt oförskämt bra. Med tanke på dryckesintaget igår borde jag känna mig rätt klen idag. Och med tanke på att jag kom hem vid kvart över fem borde jag fortfarande ligga och sova. Och med tanke på hur mycket snabbmat jag fick i mig igår… bla bla bla. Jag skulle kunna fortsätta i oändlighet.

Det blev hur som helst ingen återförening för vår del. (Vi = jag och bästa kompisen från gymnasiet.) Eftersom vi hade lite kontakter där inne så fick vi rätt tidigt reda på att det inte skulle gå att komma in i efterhand. Men vi hängde knappast läpp för det. Tvärtom.

I stället drack vi liter mer. Och snackade vansinnigt massa skit, sådär som man gärna gör med sin bästa kompis som man inte sett på toklänge. Och en massa snusk så klart…

När till slut det hutlöst dyra vinet från hotellets minibar var slut tyckte vi att det var dags att gå vidare. Och hamnade, utan att det egentligen var så jättemycket meningen, nere på Platens. Kändes väldigt märkligt att vara där igen. Som vanligt när jag varit där det sista året tyckte jag att alla var så unga. (Inte jag som är äldre va?!) Det var skoj att kunna beställa en grön kärring i alla fall!

Idag ska jag träffa farfar!!!

Hade egentligen velat åka hem imorgon. Dels för att kanske hinna träffa lite kompisar. Dels för att umgås lite med mamma. Dels för att jag imorgon kan köpa en tågbiljett som är 25% billigare än idag.

Men. Plikten kallar. Och eftersom det tydligen inte gick an att träffas sent i studiegruppen så funkar det inte att jag kommer tillbaka till stan klockan två.

Nu är det hög tid för frukost!

