Häpp! Efter en alltför lång resa är jag nu framme i Limpan!

Jag fattar inte hur det kommer sig att det alltid måste bli en massa krångel när just jag åker tåg. Senast jag åkte hem-hem blev ju tåget utbytt mot buss, utan att vi passagerare ens fick veta varför. Idag lämnades iaf information om orsaken till förseningen. (Elledningar hade tydligen rasat ner nånstans (i Flen kanske, kommer inte ihåg) vilket ledde till att en massa tåg stod stilla runtom i mellansverige.)

Jag träffade iaf helt överraskande en bekant vid namn Grismannen på stationen i Katrineholm, så jag hade nån att gnälla tillsammans med. Och det känns ju alltid bra!

(Han heter för övrigt inte alls Grismannen. En gång i tiden, när vi gick på samma gymnasieskola, brukade han ha på sig svarta byxor med grisapplikationer. Jag och mina kompisar var väldigt förtjusta i att ge folk smeknamn och hans var ganska givet…)

Egentligen skulle jag träffat en kompis nu ikväll, men som tur var så var hon lika restrött som jag, så vi nöjer oss med att ses imorrn. Skönt.

Så nu ska jag ta och bädda ner mig i mammas tre centimeter breda bäddsoffa och soooova!

