Då och då brukar jag gnälla över att jag har ”pensionärslarm” på min spis. Det börjar pipa nåt förbaskat om spisen stått på för länge och det är inte alltför skoj.

(Innan jag kom på att jag kunde tejpa för lite skavsårsplåster för temperaturmätaren stängde spisen dessutom av sig om den blev ”för varm”, vilket gjorde att jag aldrig kunde steka någon mat, eftersom det då blev alldeles för varmt. I alla fall enligt mätaren… Ingen höjdare med pannkakor stekta på minieffekt!)

Men när jag var inne och gluttade på gamla lokaltidningens hemsida förut så kändes det rätt skönt att veta att jag bor i ett hus där det är näst intill omöjligt att glömma plattan på. En 61-årig kvinna hade blivit innebränd, och bilderna på hennes lägenhet var verkligen groteska!

Lite sjukt känns det också att jag en kort stund tänkte att det nog var en dement gammal dam, ända tills jag kom på att min mamsing-tramsing faktiskt är 61, och långt ifrån att va nån dement gammal dam!

Jag vill inte lägga ut några läskiga bilder här, men om nån är nyfiken så är adressen http://www.corren.se/archive/2006/5/16/1vab030tuhr3tlh.xml?category1=1096984640-4&category2=1096984640-7

