Ja, sannerligen. Ibland behövs det inte så mycket för att göra en liten Barbafjant lycklig.

Idag räckte det med att hitta salta balkar (även kända som salmiakbalkar / lakritsbalkar) i smågodishyllan på ICA.

Jag har ända sen jag flyttade till Karlstad haft vissa problem med mina smågodisinköp.

För på ICA har de det godaste godiset, och dessutom papperspåsar och inte såna där jäkla prassliga plastpåsar som känns som sämsta sortens barnkalaspåse rent godismässigt sett… Men – inga salta balkar! På Konsum har de förvisso salta balkar, men då får man ju nöja sig med att lägga dem i nyss nämnda sorts äckliga prasselplastpåse.

Men idag, när jag egentligen bara skulle köpa nåt slags mat (har vi hört den förut?!) så råkade jag visst köpa en absurt stor säck med snask. Och upptäckte till min stora lycka att ICA har börjat med salta balkar! Så i fortsättningen blir godisinköpen lättplanerade!…

(Men vadå då, jag kan väl inte va jättedjup heeela tiden?! Ibland måste jag ju få ur mig mina ytterst intressanta tankar om godis… och annat viktigt!)

